Visual Storytelling
Missie Pompfier
Het doel
De Brandweercommunity opwarmen en activeren. Het jaarlijkse Brandweercongres was in het jaar 2020 uiteraard virtueel. De extra online exposure naar niet-brandweermensen was dankbaar meegenomen in kader van rekrutering, laten zien dat vrouwen ook brandweer kunnen zijn, of om de link te leggen naar bestaande campagne’s rond vuurwerk of rookmelders. Het concept was geschreven, en samen met communicatiebureau Sigmund kreeg Always Hungry de uitvoerende macht voor de online video serie.
Het verhaal
Bekende Vlamingen Jenna Vanlommel (jeugdserie Spring) en Jeron Dewulf (Foute Vrienden) worden brandweervrouw en brandweerman. We volgen de twee helden doorheen de eerste stappen naar een brandweercarrière, wat nog niet van een leien dakje gaat. De twee improviseren, binnen de krijtlijnen van de dag. Aflevering 1 een snuffelstage, aflevering 2 proeven van fysieke proeven. We kozen voor korte afleveringen met hoog tempo en veel visuele actie.
Het resultaat
Massaal gedeelde video’s met tot 15.000 bekeken minuten per video, met consequent 20% kijkers van één minuut of meer (wat best wat is in onze scrollmaatschappij). Binnen de brandweerwereld is deze campagne ongezien.

_edited.jpg)

ALWAYS HUNGRY
Visual Storytelling
Always Hungry voor Teamwork












© ALWAYS HUNGRY Visual Storytelling 2020 // Denise Elbel, Tim Buhck // regio Antwerpen-Turnhout, België // hungryforstory@gmail.com